Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0
kandydatów
Starszy archiwista
Firma: Archiwum Państwowe we Wrocławiu miejsce pracy: Wrocław
Archiwum Państwowe we Wrocławiu
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy archiwista
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 88803
Warunki pracy
- praca biurowa (siedząca przy komputerze, powyżej 4 godzin dziennie),
- użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, skaner, drukarka),
- sztuczne oświetlenie miejsca pracy,
- stanowisko zlokalizowane na parterze urzędu,
- budynek nie jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową,
- częste kontakty z klientem zewnętrznym,
- podróże służbowe środkami transportu publicznego
Zakres zadań
- Wykonuje całość czynności w zakresie kontroli stanu dokumentacji w archiwach zakładowych i składnicach akt w państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych oraz w archiwach niepaństwowych jednostek organizacyjnych w celu ustalenia stanu i ilości państwowego zasobu archiwalnego oraz warunków zarządzania nim ( kwalifikacja i klasyfikacja, opracowanie,ewidencja) i jego przechowywania.
- Przygotowuje dokumentację kontrolną oraz ustala zalecenia dla kierowników kontrolowanych jednostek organizacyjnych w celu wyegzekwowania prawidłowego trybu postępowania z dokumentacją w tych jednostkach.
- Rozpatruje wnioski brakowania dokumentacji niearchiwalnej w celu wydania zgód lub opinii na fizyczne zniszczenie przeterminowanej dokumentacji niearchiwalnej przez, głównie państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne.
- Informuje archiwistów zakładowych, pracowników jednostek organizacyjnych oraz inne zainteresowane osob w zakresie postępowania z dokumentacją w celu zapewnienia właściwej realizacji ustawowych obowiązków oraz zaleceń pokontrolnych.
- Przeprowadza ekspertyzy archiwalne dokumentacji celem jej weryfikacji w związku z prowadzonymi postępowaniami w zakresie przejmowania materiałów archiwalnych, ich użyczania lub powierzania, brakowania dokumentacji oraz ustalania stanu prawnego jednostek organizacyjnych, a tym samym trybu postępowania z dokumentacją.
- Wprowadza dane do informatycznych baz danych związanych z nadzorem i kształtowaniem narastającego zasobu archiwalnego oraz prowadzi i obsługuje dokumentację Oddziału.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe z zakresu nauk humanistycznychdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego stażu pracy w obszarze kancelaryjno-archiwalnym. Praca na stanowisku przy wykonywaniu działalności archiwalnej.
- Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- Znajomość pojęć i przepisów zakresu prawa archiwalnego.
- Dobra znajomość zagadnień z zakresu stosowania przepisów kancelaryjno-archiwalnych.
- Znajomość teorii i metodyki archiwalnej, ze szczególnym uwzględnieniem postępowania z dokumentacją w archiwach zakładowych i składnicach akt.
- Umiejętność dobrej organizacji pracy.
- Umiejętność pracy w zespole, komunikatywność.
- Umiejętności negocjacyjne i organizacyjne.
- Łatwość w nawiązywaniu kontaktów.
- Znajomość obsługi komputera.
- Dokładność i sumienność.
- Asertywność, odporność na stres.
- Umiejętności analityczne.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Pozostałe oferty pracy w firmie Archiwum Państwowe we Wrocławiu


Data dodania: 03-12-2021
Wyświetleń: 226
Wyświetleń: 226